2011. június 1., szerda

in memoriam Kremsier Edit

Kremsier Edit. Élt 80 évet
Edit temetése 2011. július 1.-én 12 órakor lesz a Farkasréti temetőben

Mikor 1970 -ben a tévéhez kerültem, a gyerekosztályra, Ő éppen idegösszeomlással volt távol, így megkaptam a futó műsorai közül a Kukkantót. /Remek ismeretterjesztő műsor volt, Béley Pál írta, a két műsorvezető Hacser Józsa és Kaló Flórián a maguk mókás esetlen módján végig bohóckodták a történelmet sok hasznos ismeretet közvetítve a nézőknek. Klasszikus, jól eltalált tévés ismeretterjesztés. Sokat tanultam belőle. Aztán az egyik főnök, mutatott egy szekrényt, hogy abban vannak az Edit dolgai, jó lenne ha átnézném, mi az, amit megtartunk és mit kell kidobni. Rémülten néztem a nagy halom papírt.  Na nem,  miért gondolják, hogy holnap nem jelenik meg és akkor én mit mondok,  milyen alapon szortíroztam az ő gondolatait.
És hálistennek tényleg ez volt, egyszercsak minden átmenet nélkül megjelent egészségesen és tettre készen.
És alkotó élete második szakasza beindult. Elkészült az Utolsó padban c. Halasi könyvből készült tévé játék Kende Márta rendezésében, ment tovább a Fabula Vargha Balázzsal Szabó Attila rendezésében, képzőművészeti sorozatok, Játsszunk Bábszínházat… hosszú lenne felsorolni
Amikor az első nagy tisztogatásnál nyugdíjazták nem nyugodott, váltott, a Vallási szerkesztőségre ment át. Sokat viccelődtünk, hogy kommunista zsidóként katolikus műsorokat készít. De hát profi volt és az apácákról készített műsoraiban igazi hit volt, átérezte és hitte azoknak a nőknek a sorsát, életét.
Az utóbbi években már keveset dolgozott, utolsó nagy munkája Soós Marival nem volt jóízű, kellemes siker.
Jó humorú, vagány csaj volt, sok ötlettel, lendülettel
Mostanában sok csapás is érte – meghaltak a társai, barátai.
Unokaöccsét a tragédia árnyékában próbáljuk megtalálni, de egyik barátjának sem árulta el nevét, elérhetőségeit.
Az újságok nem tudnak a haláláról. A fehérvári rendőrkapitányságnak nem volt ismert a neve, nem adta ki a sajtónak – gondolom családtag hiányában nem is lehet
Könyörögtem neki, hogy ne menjen már egyedül le Szepezdre. vagyishogy ne vezessen ő, mert nem egyedül ment, Samuval szerelmetes kutyájával, aki ép bőrrel megúszta, s most egy menhelyen várja, hogy a rokonok észrevegyék.
Edit elment
Fájdalommal gyászolunk
Hiányozni fogsz
Kár, hogy utolsó éveid nem töltötted boldogan, pedig megtehetted volna
Legyen odaát legalább ilyen sikeres az életed,  sokkal több örömmel.
Samuval