2013. május 24., péntek

BÉCSI Imre, a lyukkamerás ember

Személyes: Bécsi Imre évekig volt a Kölyökidő operatőre.
Gondoltam keresek róla régi képet, hogy összevessem a maival, láttatva mennyit változott/ csúnyábban mondva: öregedett/ HÁt a fenébe is nem kellett a régi kép, mert pont úgy néz ki, mint 16 éve.
Bécsi Imre
Bécsi Imrét manapság úgy hívják: A lyukkamerás ember

Camera obscura, más néven lyukkamera. A lencse nélküli titokzatos doboz a mai fényképezőgépek működési elvét követi. A fény egy lyukon keresztül hatol be a mai gépek méretét idéző négyszögletes alkalmatosságba vagy akár egy szobányi helyiségbe, ahol a kép a bemeneti nyílással szembeni oldalon, feje tetejére állítva vehető szemügyre./elemzés és leírás a Karton oldalán




A Karton Galériában a kiállíás zárásán voltam. sajnálom hogy nem a megnyitón, mert akkor elküldtelek volna Benneteket is hogy nézzétek meg. de majd a  legközelebbi kiállításra. Mert izgalmas, és a képek egyediek és gyönyörűek.
Szépen összegyűltünk a kiállítás záróünnepségén a kArton galériában.


néztünk, beszélgettünk, jól éreztük magunkat

aztán jött a meglepetés.- egy különleges kamera

videómontázs a felvétel készültéről
vágatlan változat

http://youtu.be/Aka4MI6K_h0

lelkes operatőr
mozdulatlanul 5 percig
és elkészült a felvétel


Kösz Imi és további sok sikert!


Miért pont lyukkamera?
Az operatőri munkáimhoz filmes eszközöket keresgéltem a neten, amikor véletlenül ráakadtam egy német orvos lyukkamerájára. Saját maga tervezte, komplett felszerelés volt elérhető árban. Tudtam, mi a lyukkamera, de nem ismertem a műfajt. Tulajdonképpen a formája, a design tetszett meg, megvettem. Amíg a kamera úton volt, elkezdtem magam beleásni ebbe a történetbe – és azóta eléggé benne vagyok. Összesen talán egy tekercs rollfilmet fotóztam le vele, amin nyolc képkocka volt. Aztán szétszedtem darabokra, mást építettem belőle – azt mondtam, megpróbálom ezt a dolgot instant nyersanyaggal. Kiderült ugyanis, hogy kevesen használják így.

A cikk teljes hosszában ITT olvasható

Az emberek többsége a fényképezés kezdetének általában Daguerre felfedezését tekinti, holott a fotográfia tényleges története több mint ezer évvel előtte kezdődött, amelyben sok minden mellett nagy szerepet kapott egy végtelenül egyszerű fizikai elv szó szerinti dobozba zárása, a camera obscura, lyukkamera kialakulása is.
Míg a mai digitális fényképezőgépet fogó legtöbb amatőr fotós számára teljesen ismeretlenek a klasszikus filmnyersanyagok, Bécsi Imre egy olyan filmtípushoz nyúlt vissza, amely a legtöbb analóg háttérrel rendelkező profi fotós számára is ismeretlen, az Instant nyersanyaghoz. Mindehhez a saját tervei alapján maga készíti a speciális kamerákat, amelyekhez különleges szűrőket használ, hogy az instant nyersanyagok utolsó példányain a színek és a kontrasztok megváltoztatásával egyedi módon láttassa a valóságot. Az instant anyaggal a fotográfia történetének első rögzített technikájának, a dagerrotípiának az egyik sajátosságát is tovább viszi: minden egyes kép egyedi és megismételhetetlen.

...

port.hu