2015. április 11., szombat

KÖNYVKÓSTOLÓ

így kezdődött
Böszörményi Gyula és Cséplő Noémi, vagyis az Álomfogó Alapítvány Könyvkóstolóra hívott.
aztán ez jelent meg a facebookon:
Tegnap este egy élő legenda látogatott el a tiszakécskei könyvtárba Takács Vera személyében. Eddig csak a filmjein keresztül csodálhattuk, többek között a Süsü a sárkány, Magyarország állatai, Sulikomédiák, Őrsbéli krónikák, Kölyökidő, A jégpályák lovagja stb., most viszont itt ült velünk szemtől szembe példaértékű életével, tetteivel, munkásságával. Kívánunk neki még sok energiát mindahhoz amit meg szeretne valósítani.
Hááát élő legendának lenni mindig nagyon megható, meg rémisztő is, de köszönöm, Érdek nélküli szeretet van benne. Ilyenben ritkán van része az embernek:


Cséplő Noémi
Akkor most nézzük hogy is volt.

16:10

Elindultam/ 12:54/, a vonat megkésett, majd megérkezett. A tiszakécskei állomáson Cséplő Noémi várt.
Ez a házuk. Itt laknak Gyulával,
meg a kutyákkal

16:30
Gyulával gyorsan készítettem egy interjút a könyveiről, legfrissebb munkájáról.
Éppen a leányrablás történetének folytatását írja.

Én is olvasom és tetszik.
Később Noémit is bevontam, mert a magánéletükről kérdezgetek, hogyan ismerkedtek meg, hogyan lett házasság? 18 perc 20 másodperctől.

17:30

indulás a könyvárba, ahol már várnak néhányan a Könyvkóstoló klubtagok.






18:00



Beszélgetünk. 2 órát nyomtam le egyfolytában. A közönség figyelt, inkább hölgyek voltak, ők jobban bírják, úgyhogy egyikük sem aludt el. Ezt azért mondom, mert a múltkor az óbudai közönség találkozón, ahol a kölykökkel voltam, akkor hagytuk abba, amikor a második sorban ülő bácsi, már nemcsak el - el aludt, hanem mély álomba merült, de végül is kora délután volt, ami az alvás ideje óvodában és idős korban egyaránt. A lényeg, hogy itt nem aludt senki. Nevetgéltek. Figyeltek, Igaz nem kérdeztek, de két óra elteltével én se kockáztatnám, még elkezdek válaszolni :) inkább hoztak egy csodás születésnapi tortát .
Ez nagyon kedves gesztus volt és igazán jól esett. Pont jutott mindenkinek.


20:15
tejszínhabos krém volt benne. /Vittem bilagitot/
Körbevittek a könyvtárban, elmesélték a terveiket










CSÉPLŐ NOÉMI  BÖSZÖRMÉNYI GYULA
BÖSZÖRMÉNYI GYULA
CSÉPLŐ NOÉMI
Böszörményi Gyula és Cséplő Noémi nagyon kedvesek emberek, még este beszélgettünk kicsit irodalomról, a világ és az ország dolgairól, az emberekről, akik nehezen fogadják el, hogy valaki kerekesszékben ül, és arról, hogy milyen nagyszerű, ha valakik nem nyavalyognak, hanem csinálják. Könyvkóstolót, sokminden mást. S ha van, aki szervezi igenis előbújnak, akik szeretnek olvasni, akik kíváncsiak, akik büszkék a szép könyvtárukra és örömmel jönnek össze havonta, hogy a meghívott íróval, zenésszel, képzőművésszel vagy akár televízióssal találkozzanak.

22:15

Mielőtt aludni mentem a kutya, aki már 16 éves és kedves, és Bettyre hasonlít, még végigszimatolt és megmaszíroztatta magát, aztán ő is elment aludni


másnap reggelt jöttem haza

08:15



vonatváró kisfiúk
a tiszakécskei állomáson még tekerik a sorompót mint annak idején Tabon, 40 éve
de a vonat pontos volt és kényelmes

és hazaértem