2016. február 3., szerda

Tab

Tabra hívtak beszélgetni a könyvtárba
2016 február 4.
majd meglátjuk, mi lesz.
Ezeket készítettem elő
 egyébként az érdeklődők figyelmébe ajánlom
TABON JÁRTAM - egy fotós kirándulás 2006-ban
és a 60 év 60 kép sorozatból:

1954, 1955,  1956 - 66. OLDALAKAT

 2016. február 4.
TAB
hát ott voltam és jó volt
Nagyon készültem, izgultam kicsit, de nem volt miért
A könyvtár ott van a templom mellett
és amint bementünk, már többen voltak a másik szobában, engem betettek egy kicsibe,  ott volt már Kaszás Mari barátnőm a gimiből és azóta is (fiatal  tabiak kedvéért Rapainé Mária ) és a süteményét rendezgette, amit a kedvemért sütött. De többféle finom sütemény volt az asztalon - mind a kedvemért - persze nem akartam a beszélgetés előtt enni, úgyhogy a végén becsomagolták :) Aztán bejött Szilágyi Éva,  aki Tabra kerülésem után mindjárt a barátnőm lett. Az állomás melletti mocsarasban sugdostunk nagy titkokat egymásnak annak idején.
Kaszás Mari
Szilágyi Éva
A kedves hallgatóságban voltak még ismerősök, osztálytársak Tabon maradt testvérei... de a többiek is ismerősök voltak, bólogattak, tudták miről beszélek, sokat nevettünk.
az első sorok a hallgatóságból
Sajnos a még Tabon lakó tanáraim - 80 felett - Isten éltesse Őket - nem mozdulnak már ki, érthető. Azért kipletykáltam őket. Irányi Tanár bácsi a világnézetemet alakította, Fenyvesi Tanár bácsiról meg elmeséltem, hogy éneket tanított és mindig beállt az ajtóba, ha nekem kellett énekelnem, nehogy kiszaladjon az osztály - azért szerettem, mert tényleg botfülem volt - a másik tárgya a német, amit csak a kedvéért tanultam. (nagyon jóképű volt)
A legtöbb szó Piroska néniről esett - dr. Katona Piroska magyar szak, önképzőkör és életismeret - és Jenei osztályfőnök Úrról matek fizika szak és minden.
Róluk az 60 év-60 kép oldalakon megírtam a legfontosabb történeteket.

60 év-60 kép
a tabi oldalak
 Könnyű volt mesélni, hiszen az az időszak Tab felfelé ívelő korszakára esett, járási székhelyként fontos hely volt a környéken - aztán elvitték a járást, ugyan hoztak helyette ipari üzemeket, de később azok is... szóval jó volt emlékezni a gyerekkor fényesebb korszakára. A Rudnay Gyula Gimnázium rövid fénykorára. Voltak a hallgatóság között fiatalok, akik nem bólogattak, de figyeltek.
Mindenki örült a képeknek, egymás között is jól elbeszélgettek az ismerősökről, mi van velük, hol élnek, hány gyerekük, férjük, feleségük.. ahogy kell. olyan otthonos volt, mint egy nagy családi összejövetel valamelyik ünnepen.
Tarr Ildikónak, a könyvtár vezetőjének köszi a meghívást, Nellikének(Sebestyén Árpádné), hogy vállalta a moderátor szerepét és mindenkinek nagyon köszi, hogy kíváncsi volt.
Még képek:




 Ezeket a képeket vittem:
a tabi állomás
4. lányosztály Mónika nénivel 1954
+ 1 fiú, akit "megvuduztam" - már nem tudom mit vétett,
talán csak tetszett nekem
 és így fejeztem ki a magam negyedikes módján.
 Szigeti Laci Bonnyáról
az iskola
az ötödikes lányosztály egy akadályversenyen - 1956
barátnék
előadtuk a Csipkerózsikát nagy sikerrel
első gimisek
gimibe
Gogol Revizor előadása az önképzőkörben
közelebbről is
osztálykiránduláson minden évben busszal országszerte, haverokkal
mindig szavaltam
ballagási kép
szülőkkel a ballagáson
előfelvettként Karádon
"konyhafőnökként" a konyhás nénikkel
és ez már az első év a tévében
Karádról aztán már nem esett szó, a tévés évek elvitték  az időt.. Jakubcsek, Űrgammák... arról is, hogy milyen kár hogy ma már nem készülnek gyerekeknek szóló filmek tévé játékok, sorozatok. de ez mindig elhangzik és soha nem tudok rendesen válaszolni.
úgyhogy hamar visszatértünk a boldog gyerekkorhoz, mert onnan csak a szépre emlékezünk, vagy ami nem volt szép azon ma már jókat nevetünk.