2016. július 11., hétfő

8 év legemlékezetesebb 1. rész


8 éve kezdtem magam beleásni a gyermekszínházak világába. Lelkesen. Küldetéstudatosan :) Igen vicces, de őszintén így gondoltam. Naiv vagyok én gyárilag.
A lényeg, van néhány előadás, ami megragadt.
Most hogy rendeztem a tárolóimat, láttam, hogy eszméletlen sok anyag gyűlt össze.
Szemezgetek a múlt anyagaiból a volt Gyermekszínházi Portál blogján. Két három lájkot kapok, néhány száz látogatótól, elkeserít, de azért csinálom.
2008
Igaz, Szabó Balázzsal /Az éneklő királyfi/  kezdtem, így mindjárt 22 000 látogatóval indítottam. Persze aztán visszaesett... de örülünk a jónak :)
 Az éneklő királyfi. Vörös István írta, a tervező: Mátravölgyi Ákos, rendezte: Veres András
előadás részletek és riport Szabó Balázzsal.

Kabóca Bábszínháznak van egy HA DE DE előadása egészen kicsiknek  Kiss Erzsi és Szabó Balázs játsszák. Felvétel: 2014. Kecskemét./Pichler Gábor, Takács Vera/
HA DEDE. Kabóca Bábszínház előadása.  Rendezte: Karel Van Ransbeeck, játszók: Kiss Erzsi és Szabó Balázs.
 A riport elején mondtam Balázsnak, hogy nagyon megindul a csillaga felfelé...
Szerencsére igazam lett.
Szabó Balázs Bandája koncert

2008- ban a Kolibri Fesztiválon láttam Badacsonyi /később Kolozsi/ Angélát ebben a Nem akarok többé boszorkány lenni! egyszemélyes csodamesében
Beleszerettem


Ezután ez az előadás évekig nem tudott nem nyerni. Érdekes hogy nem utánozták, mindenki asztalon rakosgatható kis bábokkal játszott ez a félember méret csak a Stúdió K. feledhetetlen előadásaiban volt meg. A következő fejezet az övék, de térjünk vissza Badacsonyira, aki később visszaváltoztatta Kolozsira a nevét, és akkor leesett hogy ismerem gyerekkorából. A Tűrhető Lajosban ott sertepertélt.:)
Szabados Mihály és Kolozsi Angéla a Tűrhető Lajos c. filmben
Most már nemcsak színész, hanem elismert rendező, Blattner díjas, könyvei jelennek meg.

2016 könyvfesztivál Szalma Edit grafikussal a Bódog és Szomorilla könyvváltozatát dedikálják


Ez már egy másik  szerelmem a 3kismalac alkotói Nagy Viktória Éva és Schneider Jankó
S ide akkor most nem a 3 kismalacokat idézem, bár az volt az igazi. Paravános játék muppet stilusban...
 szóval nem idézem, csak megmutatok egy kis riportos ismertetőt a 2008 -as kecskeméti találkozó anyagából.
Ez a darab hosszú évekig (ma is)siker maradt.  Sőt az MTVA gyerekszerkesztőségének rövidke tündöklése idején sikerült elérni, hogy felvegyék, fél éves tanácsadói munkám egyetlen maradandó eredménye.
Ja és egy kis pletyi: Ezután a 3 kismalac és alkotói sikerkörútra indultak. Ma már túl vannak a 250. előadáson. Közben megalakult a Hepp Trupp, az alkotók családot alapítottak, megszületett Berzsián és 2016-ban már Zorka Szofi is. :) Hát így. Minden ekkor indult 2008-ban.
 
Kár, hogy nem tartották meg ezt a paravános muppetes stílust. Nem tudom miért? Strapás? Drága? Átálltak a divatosabb, rakosgatósra.  Igaz, abban is remekeltek. A Bódog és Szomorilla már ezt a divatot követte, remek bábok( Bartal Kiss Rita), nagyszerű szövegkönyv (Kolozsi) és jó rendezés (Kolozsi) nem beszélve a két színészről, akik együtt és külön külön is nagyszerűek.

s a Mese.tv műsorára is feltettük

 A Stúdió K Csipkerózsika előadását már akkor szerettem, mikor még nem foglalkoztam rendszerszerűen gyerekszínházzal. Ez az álbunrakunak nevezett forma, a csodálatosan mozgó bábokkal, Németh Ilona és Fodor Tamás leleménye a budapesti művész értelmiség egyik rajongott előadása lett. 
És mikor azt gondolhattuk, hogy nem lehet überelni Mosonyi Aliz meséjéből készült szépséget, bemutatták a Rettentő görög vitézt, a  Zalán Tibor szellemes verses szövegkönyve alapján készült ókori hősi játékot. Elsöprő volt a siker és rendíthetetlen a rajongásom - azóta is.
 ezeket a jeleneteket magam készítettem 2008-ban a Gyermekszínházi Szemlén a Marczibányi téren.
 ebben a videóban a rendező Fodor Tamás beszél a darabról. A 2010 es Biennálé összefoglalójából kivett részletben
Ez itt a 2010-es Biennálé összefoglalója. Én nem tudom megunni

Most hogy belekezdtem, kezdek belefulladni annyi érdekes, jó, emlékezetes...  folytatom, de elsőre  ezek  és még mindig csak 2008 -ban vagyunk!